BU OYUN ATASÖZLERİ, DEYİMLER, EŞ VE ZIT ANLAMLI KELİMELERİN EĞLENEREK ÖĞRENİLMESİNDE UYGULANABİLİR. ÖRNEK : EŞ ANLAMLI KELİMELERDE UYGULAMASI
KURALLAR: q YARIŞMAYA HERKES AYAKTA BAŞLAR. q ÖĞRETMEN ÖNCEDEN SEÇTİĞİ EŞ ANLAMLI KELİMELERDEN BİRİNİ TAHTAYA YAZAR. q SIRAYLA ÖĞRENCİLERE BU KELİMENİN EŞ ANLAMINI SORAR. q SIRADAKİ BİLİRSE OTURUR. q SIRADAKİ BİLEMEZSE DİĞER ÖĞRENCİYE SORULUR. q TAHTAYA YAZILAN KELİMENİN EŞ ANLAMI BİLİNİRSE YENİ KELİMEMİZ TAHTAYA YAZILIR. q OYUN(YARIŞMA) BU ŞEKİLDE DEVAM EDER. TAHTAYA YAZILAN BİR KELİMENİN EŞ ANLAMINI AYAKTAKİLER BİLMİYORSA OTURANLARA SORULUR. q OTURANLARDAN BİRİSİ CEVABI BİLİRSE; İSTEDİĞİ BİR ARKADAŞINI OTURTABİLİR VEYA OTURAN BİR ARKADAŞINI AYAĞA KALDIRABİLİR. q OYUN SIRASINDA ARKADAŞINA YARDIM ETMEK İSTEYENLER AYAĞA KALDIRILIR. q KENDİ SIRASI GELMEDEN CEVABI SÖYLEYEN ÖĞRENCİNİN CEVABI KABUL EDİLMEZ. q YARIŞMA AYAKTA ÖĞRENCİ KALMAYINCAYA KADAR DEVAM EDER. q AYAKTA ÖĞRENCİ KALMAYINCA, TAHTAYA YAZILAN EŞ ANLAMLI KELİMELER DEFTERLERE YAZDIRILIR. q DAHA SONRA BİR VEYA BİRKAÇ ÖĞRENCİ TAHTAYA KALDIRILARAK YAZILANLARDAN SÖZLÜ YAPILABİLİR. |
Etkinliklerle Türkçe Öğretimi
Yabancılara Türkçe Öğretirken Kullanılabilecek Güzel Oyunlar
Etkinliklerle Türkçe Öğretim
Gösterim: 13021
Bilen Oturur
Yorum ekle